Schoenen Torfs webshop


een blik achter de schermen

Een succesvol omnichannel verhaal

De webshop van Schoenen Torfs is één van de best presterende webshops van België. Sinds de integratie van de webshop in de stenen winkels is Schoenen Torfs een rasechte omnichannel speler geworden. In deze case tonen we je een aantal punten die wij als technische en strategisch partner bijdragen aan dit project.

Vandaag is de webshop de grootste winkel
Geen wonder, de webshop is 7 dagen per week, 24 uur per dag open. Een stille verkoper noemen ze dat. Maar achter de schermen is er volop actie.

Een derde van de 16.000 artikelen is web only
Via de winkelschermen zijn deze web only artikelen ook in de stenen winkels binnen handbereik van de klant.

Real time synchronisatie online en offline stock

Een real time synchronisatie met het bestaande interne ERP-systeem van Schoenen Torfs zorgt ervoor dat de winkelvoorraad altijd up-to-date is. Het maakt het voor klanten ook mogelijk in de offline stock te kijken en schoenen te reserveren bij een fysieke winkel van hun keuze. Ook de winkelschermen in de fysieke winkels worden aangestuurd met data uit de webshop.

Magazijn

Een real time connectie met het interne ERP-systeem houdt onder andere informatie over de stock en beschikbare schoenmaten up-to-date via een Restful API.

ERP Enterprise Resource Planning

Er worden dagelijks nieuwe producten toegevoegd via het ERP die onmiddellijk beschikbaar zijn op de webshop.

CRM Customer Relationship Management

Via het door ons op maat ontwikkelde CRM (Torfscentral) heeft de klantendienst op elk moment inzage in alle klantengegevens en orders. Via Selligent worden gesegmenteerde mailings verstuurd. Met het unieke klantenbeloningsprogramma "Samen Torfs" sparen klanten punten voor kortingen en andere voordelen.

Winkelschermen

We ontwikkelden een aparte applicatie specifiek voor touch screens. Via deze winkelschermen kunnen klanten in de winkel een selectie maken uit het online en offline aanbod. Klanten betalen in de winkel en bPost levert de volgende dag aan huis.

Stock flow Stock flow Stock flow Stock flow Stock flow Stock flow Stock flow Stock flow Stock flow Stock flow
Stock flow Stock flow
Stock flow

Bovenaan Google
in een sterk concurrentiële markt

Bovenaan in Google, dat willen al onze klanten. Ook Schoenen Torfs. En daarbij worden we voortdurend uitgedaagd door de concurrentie. De webshop is voorzien van een inspiratie- en belevingslaag, die door zijn keywordrijke content en perfecte technische uitwerking, de basis vormt voor een sterke positie in zoekmachines zoals Google.

Bijv. schoenwinkel, schoenen, casual schoenen, river woods, sneakers, pumps, schoenen grote maten, schoenen trends, ...

Gebruikservaring op maat: desktop vs. mobile

Of bezoekers nu via hun computer, tablet of smartphone de webshop bezoeken: overal krijgen ze een optimale gebruikservaring aangepast aan hun device. Er werd zelfs een aparte mobiele site ontwikkeld waardoor de conversie sterk verhoogd werd.

iMac
iPad
iPhone

Meer versus minder

Aansluitend bij de omnichannel experience is de responsive site vandaag een op zichzelf staande mobiele site. Desktop en mobiele site zijn volledig gescheiden: meer versus minder.

Als 1.000 mensen tegelijk aan het shoppen zijn

Het bezoekersaantal groeit nog steeds significant. Via Selligent worden er maandelijks meerdere mailings verstuurd naar meer dan 200.000 subscribers. De website trekt dus veel bezoekers: op piekmomenten zijn er gemakkelijk 1.000 mensen tegelijk aan het kiezen, vergelijken en bestellen.

Development omgeving
Productie omgeving

Automatische deployments

Automatische deployments van afzonderlijke repository branches

Loadbalancing

Loadbalancing met meerdere Virtual Dedicated Servers

Caching

Varnish (caching op serverniveau)

Varnish

De server moet deze (pieken in) bezoekersaantallen kunnen dragen, en dit volgen we natuurlijk voortdurend op. Dit is het kloppend hart van de webshop

x1000

We werken daarvoor met een schaalbare hostingoplossing in de cloud met load balancing en caching technieken.

Enkele cijfers

Op korte tijd groeide de webshop uit tot de best verkopende Torfs winkel. Zowat 30% van de meer dan dan 16.000 artikelen wordt trouwens exclusief online verkocht. Ook de stenen winkels draaien nu een hogere omzet dankzij het online platform van Schoenen Torfs.

4.8M

Bezoekers

Aantal sessies van bezoekers in 2015

12M

Page views

Aantal bezochte pagina's in 2015

4:30

Sessies

Gemiddelde duur per bezoek

Verkoop webshop

PAGEVIEWS PER DAG

gem. 192K

Via de Solr indexing server worden alle filterpagina's bliksemsnel ingeladen. Het ruime aantal parameters uit de facetnavigatie zorgt voor duizenden mogelijke filtercombinaties.

Verdeling devices

Verdeling browsers

Chrome:
37.34%
Safari:
34.50%
Internet Explorer:
15.70%

Benieuwd
naar het resultaat?

Bezoek torfs.be

Let's stick together

Een vrijblijvend gesprek over jouw online verhaal?
Nodig ons uit of kom bij ons langs.


Glue office

Dok Noord 4 E205 / 9000 Gent / BELGIUM
T. +32 9 336 78 08 E. info@glue.be